299 - Lite listor

Musik och nörderi är två saker som jag tycker är väldigt fina.
Jag vältrar mig gärna i vinylsjuor och gamla b sidor på min lediga tid, det är något väldigt vackert över det. Just B sidor tycker jag är grymt underskattade, ofta låtar som inte passat in till helheten på en skiva eller som man inte känt varit tillräckligt starka för att fungera som ett albumspår. Ja jag skulle kunna prata om detta i timmar.
Har därför bestämt mig för att köra ett musiktema de kommande veckorna.
Då jag är väldigt svag för listor tänkte jag presentera de aboslut coolaste och mest betydelsefulla artisterna genom tiderna enligt mig.
Efter det kommer jag fortsätta med skivor, låtar, scenpersonligheter osv.
Kommer nog ta ett tag, men nörderi är kul som sagt var.

Idag lyssnar jag på Glasvegas (och grämmer mig för att jag missar dem i helgen)

Kommentarer
Postat av: millan

du ska va glad att du inte hade en biljett ill glasvegas iaf som du var tvungen att sälja :(

2009-03-07 @ 17:14:49
URL: http://musicmustchange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0