166 - Reflektioner över en sommar som inte blev som man hade tänkt sig.

Berlinbiljetterna är ombokade, åker den 3 augusti istället, det är en måndag, en måndag efter Emmabodafestivalen. Det skulle ju egentligen inte blivit några festivaler i sommar, jag proklamerade detta högt och tydligt i början av juni och nu sitter jag här och har hittills varit på tre och skall på ytterligare två. Det är nog egentligen ganska typiskt mig, jag har en viss benägenhet att ändra mig ibland och dessutom vara otroligt spontan, jag tror det framförallt handlar om min spontanitet. Jag gillar det samtidigt som det kan vara ett hinder ibland, men för det mesta blir det något bra av det. Som när jag flyttade till Arvika t.ex.
Apropå Arvika måste jag säga att jag hyser stor beundran för den festivalens ledning, den innehåller många hjältar och framförallt har de ett mod att våga göra saker som känns orimliga till verklighet, det är coolt tycker jag.
Midsommarfestivalen var med trevligt, det var mycket trevlig pop och trevligt sällskap, själva idén med att ordna en festival på midsommar tycker jag personligen är genial, i alla fall för oss som tycker Öland är mest tragiskt. Hoppas verkligen att de fortsätter med det nästa år också.
Gällande den senaste festivalen jag besökt, Ctrl Alt Dance tycker det känns som en festival som har potential, det har kanske inte jättemånga artister som jag tycker är jättebra, men det var ett fint arrangemang med otrolig härlig stämning, återkommer mer än gärna dit om de fortsätter vilket jag naturligtvis hoppas att de gör.
För övrigt har jag följt de övriga festivalerna i Sverige slaviskt de senaste månaderna och ja vad finns det att säga egentligen? Jo jag begriper inte att Peace And Love kan gå så bra som de gör eller egentligen gör jag det, det är väl bara så att jag inte vill inse att mainstream har blivit trendigt…
Hultsfred da? Ja jag vet inte, bästa bokningarna sedan 2004 men fortfarande inte tillräckligt bra för min smak, tycker det bokar för brett, eller kanske jag är för nischad?
I vilket fall som helst är det roligt när det går bra för vissa festivaler t.ex. Peace And Love även om jag nog aldrig skulle vilja åka på den.
Nog pratat om festivalerna, det finns ju faktiskt annat här i livet.

Berlin ja, det känns väl rätt bra nu får jag lov att säga, lite nervös så klart, men det skall man väl vara? Jag hoppas verkligen att jag kommer igång med mitt skrivande igen när jag kommer ner dit för som det är just nu är det väldigt lite på den fronten. Kanske beror det på att jag hade en topp för några månader sen eller så har jag väl inget att säga helt enkelt, har försökt med alla möjliga sätt som att skapa en ny blogg som heter ÅtVänster som är som ni säkert förstå en politisk blogg.

Musikaliskt så är det mycket klassisk indie nu, var hos mina gode vän Kristian och fick påfyllning av både gammal och ny musik, det kommer behövas i Berlin. Jag kan ju tyvärr inte ladda ner eller tyvärr och tyvärr det har väl sina fördelar med att inte kunna det med, jag har aldrig fattat hur man gör det där och ärligt talat så har jag inte heller känt mig särskilt sugen på att göra det. Jag är rätt nöjd med att ha det som jag har det? Tråkig? Omodern? Dum? Osv.? Svar ja, och jag är glad för det.
Musik gör sig bäst på vinyl punkt slut. (tyvärr finns det jue vissa nackdelar med det formatet men det är fasiken så charmigt.)
Ibland önskar jag verkligen att livet var mycket enklare än vad det är, jag önskar ibland att jag inte gjorde saker så komplicerade för mig själv. Det kanske är ett särdrag hos mig, jag vet inte?
Jag gillar motvind helt enkelt, precis som att jag föredrar svart framför vitt saker får helt enkelt vara lite jobbigare än vad de egentligen är det blir så mycket härligare när man väl får skörda frukterna då.

Nu ska jag äta sen ska jag till Hjalmis och dricka biligt lådvin och basta, det blir bäst så, jag gillar sådana saker.

Idag har jag lyssant väldigt mycket på Ballboy, det är väldigt fin pop.


Kommentarer
Postat av: Lisa (granqvist)

Hur länge var det nu du skulle stanna i Berlin?

2009-07-20 @ 00:29:32
Postat av: jonas

Ett halvår till att börja med, men kan nog bli upp till ett år beroende på hur vi trivs och allt funkar och så.

2009-07-20 @ 19:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0