316 - vägar, vägar och allt som är på dem...

Vad är det med livet egentligen, det skrivs böcker om iprincip allt idag, kan ingen skriva en bok hur man tar sig igenom livet?
Det finns så många vägar och givetivs hamande en annan på en av de där smala, snåriga vägarna, jo jag vet det är delvis mitt egna fel, men ibland måste jag ifrågasätta min val. Jag hade väl kunnat gjort mitt liv enklare, det är ett faktum, frågan är bara hur lycklig jag hade varit av det.
Kanske hade jag varit jättelycklig, det vet jag jue inte eftersom jag inte har provat, eller provat och provat man kan inte bara byta liv sådär det var väl antagligen meningen att mitt liv skulle bli såhär och ja jag accepterar det och lever det fullt ut.
Hade en fantatiskt natt för några kvällar sen, skrev och skrev och orden tycktes aldrig ta slut, jag lyssnade på mina favoritlåtar, låtlistan såg väl ut ungefär så här:
Strip Music - She´s so in love.
Joy Division - Atomsphere
Spiritualized - Soul on fire
Yvonne - Them
Broder Daniel - Dream my days away (acoustic version)
Morrissey - Every day is like sunday
Pulp - Common People
Plus några till som jag inte minns. I vilket fall som helst var det helt underbart, sådana där kvällar och nätter kommer ibland, det händer inte ofta men när det väl händer är det så fantastiskt.
Det var alla hjärtans dag i helgen med, fin tanke, men är det igen som tänker på alla de stackars ensamma människorna som sitter där ute, de som inte har en endast vän, de som sitter ensamma i sina rum och inte vet vart de ska ta vägen?
Kan ingen inse att världen inte är så rosenröd som så många verkar tro.
Riktig lycka är bristvara i vår värld, lycka paketeras in i små gulliga presenter och annat som är tidsfördriv i några få minuter eller timmar sen upptäcker vi att det bara var som en god kaka eller en fylla, den var jädrigt tillfällig, roligt just då men inte i det långa loppet, lycka kan faktiskt också vara olycka men det är jädrigt svårt att inse det.
Tack, tack alla ni som bidrog och gjorde min lördag till en fantiskt dag, jag kände verkligen en enrom värme.

Inatt lyssnar jag på Popsicle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0