316 - fritt fram

Grå, grå vardag. Fint kan det vara.
Ord som rimmar kan ibland ha en betydelse, när ordet grå kom fram så tänkte ögonblickligen på att gå.
För just gå är bland det bästa som finns.
Att gå själv kan vara som att komma drömma, du lämnar allt annat än att just gå därhän. För ett ögonblick finns bara du och dina tankar mitt ute i verkligheten.
Jag gillar att gå själv, det är renande på något vis, ofta gör jag det i samband med att någon ny skiva släppts, då kan jag gå och lyssna igenom den alldeles för mig själv, det är mycket lättare att gå och lyssna på musik än att sitta inlåst i ett rum och gå igenom den. När du går frigörs tankarna och du kan enbart koncentrera dig på ljuden och texterna som sprids in i huvudet.
Du kan lyssna på skivan om och om igen och samtidigt kommer du någon vart, det gör att varenda litet ljud blir mer kraftfullt och du hittar saker du annars inte skulle hittat på den.
Nästa gång jag skall ut och gå och lyssna på en skiva är när jag har köpt Morrisseys nya, ja jag vet det är lite pinsamt, jag har inte gjort det än, men snart och snart betyder ungefär när jag har tillräckligt med pengar så att jag kan undvara 200 sek för deluxe utgåvan. Jag har redan hört skivan och ni vet vad jag tycker om den därför säger jag inte mer om den.
Men att gå själv är inte alltid jätteroligt även om det kan vara väldigt fridfullt.
Jag har ett gäng jättefina vänner som jag brukar vara ute och gå med, minst en gång i veckan blir det och ofta då mer än två timmar varje gång. Ni anar inte hur mycket det betyder för mig.
Vi pratar och skrattar, diskuterar och småbråkar ibland, det är kul.
Ibland känns det som vi är på upptäktsfärd, trots att jag inte bor i ett jättestort samhälle och man tycker att efter en sisodär 20 år här borde man känna till stället, men icke, det finns fortfarnade massa ofunda vägar kvar att hitta.
Att gå med några kompisar är skönt, man känner liksom en fin tillhörighet och så. Dessutom tröttnar man inte lika fort och man kan gå i timtal något som kan vara väldigt tråkigt att göra om man går själv.
Motionen är ju också bra, jag är så mycket för att träna och så men gå det gillar jag, då kan jag med gott samvete fortsätta leva mitt osunda liv som jag ack så gånger försökt avsluta.
Jag hoppas att vi ska gå ikväll också, det hade varit roligt och skönt.

Ikväll kommer förhoppningsvis min vän N att presentera sig här också.
Ja den här bloggen är ju inte bara min även om det är framförallt jag som skriver på den.
Han kommer ge sin syn av verkligheten och dess problem, det ska bli intressant att höra vad han tycker och tänker, man vet aldrig vad det kan sluta.
Meningen är jue att den här bloggen skall utvecklas till ett forum där jag och mina vänner kan förmedla känslor och åsikter om saker som vi tycker är rätt och fel, samtidigt som jag kommer babbla på om indiepop, mina tankar om livet och mitt skrivande.

Jag funderar på att publicera några texter framöver, men det kan nog dröja jag känner att tiden inte är riktigt inne än.
Kanske kommer jag börja recensera skivor här också men det lär nog dröja.
Från och med nästa vecka kommer jag publicera veckans blandband, det kommer innehålla låtar som jag tycker är värda att få lite mer uppmärksamhet, låtar som betytt väldigt mycket för mig eller låtra som jag helt enkelt bara är väldigt bra.
Jag ska i veckan också kolla med en kille i en närliggande stad om han vill publicera sina texter här, kanske det skulle kunna bli något i stil med vecknas text?
Mycket planer har jag som vanligt, jag brukar vara rätt duktig på att komma på idèer, dock sämre på att ibland tillfullogöra dem.

I eftermiddag har jag lyssnat på Bergman Rock.

Kommentarer
Postat av: itti

Promenera är feint! Ca en timme kvar . . . Najs!

2009-02-18 @ 19:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0