308 - ny dag, nya tankar...

Var ute och gick igår, trevliga samtal med trevligt sällskap kan verkligen få en att glömma allting för en kort sekund. Mycket roligt och givande var det.
Funderade och funderade på om jag skulle bjuda på den där texten jag pratade om igår, men näe vi väntar ytterligare ett tag till tror jag.
Upptäckte nyss att jag har en särskild spellista som gått rättt varm de senaste två veckorna, inte så varm att den går på konstant men ja någon gång om dagen lyssnar jag iallafall igenom den.
Bjuder här på den, rekomenderar den varmt, den är nostalgisk och energifull.
Every Day - Brainpool, snabba gitarrer med snygg sång, en stämningshöjare helt klar.
Dream My Days Away (Acoustic Version) - Broder Daniel, en B-sida som kanske inte är helt vanlig, betydligt bättre än den vanliga versionen, den vackra svärtan kommer fram mer låten känns tyngre och djupare på något sätt, något som jag självklart älskar.
Atmosphere - Joy Division, vad ska vi börja? Det ständiga ekot som surrar i låten tillsammans med bilderna ifrån slutscenen av filmen Control, varje gång jag hör den får jag en klump i halsen, den är fylld av så mycket längtan och känslor.
What Are You Waiting For - Bad Cash Quartet, även här en B-sida som jag upptäckt på senare år, precis som i Broder Daniels fall tycker jag texten lyfts fram på ett exemplatiskt sätt när onödiga riff och trumor försvinner, Martin E har aldrig sjungit känslosammare och bättre.
Everyday Is Like Sunday - Morrissey, en av mest träffsäkra låtarna han har gjort, den sätter sig i hjärtat och stannar där, jag vill dansa och vara för evigt ung när jag hör Morrisseys röst i den här sången. Helt klart en av hans bästa låtar någonsin och det säger inte lite.
Happy When It Rains - The Jesus And Mary Chain, cool låt av 80 -talets mest underskattade band.
Common People - Pulp, indieanthem? Svar Ja, det här låten som får vem som helst att vilja dansa och ingen har väl undgått Jarvis lätt ironsika toner i låten, det här är pop på av finaste rang. Släng ut i vimmelt och dansa medans du har bara tyvt 6 minuter på dig, så gör det nu, ja gör det nu, nu!!
Hey Princess - Popsicle, vacker, oskyldig indiepoplåt som för alltid kommer symbolisera den svenska indievågen när den var som starkast.
Just Like Heaven - The Cure, bandet som efter styvt 30 år vägrar sluta göra 3 timmar konserter, det här är en av de stiligaste låtarna de gjort, man flyter omkring på moln och känner sig som man var i himmeln. Roberts röst är himmelsk och jag bara ler när jag hör det här.
She`s So In Love - Strip Music, Henric De La Cour har alltid gjort snygga melodier och texter och detta är inget undantag, snygga synttmattor med vacker sång, den finaste kärleksballaden som finns, spela den och känn kärlek.
Soul On Fire - Spiritualized, Spiritualized senaste är ett mästerverk och detta är kronan på verkat.

Utan musik vore livet mycket tråkigare.
Ikväll ska jag se Freddie Wadling, det ska bli spännade och roligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0