286 - Undermedvetandet

Kanske är det våren som gör det, kanske är det att allt bara flyter, kanske är det något annat, kanske är jag bara på jädrigt bra humör.
Våren naklas och man vill lyssna på tung shoegazing, Franke är vårens band. Jag vill skriva texter om alla vackra känslor man får i kroppen.
Det är faschinerande att allt bara kan vända sådär...
Man ställer sig bara så frågade till att hur allt bara kan ändras och kännas så fint, att solen verkligen kan värma en på ett sådant fint sätt.
Aja...

Appropå på shoegazing, ni måste lyssna på M83, de gör shoegazing som andas 2000-tal, det är riktigt coolt, de har funnits ett tag men tror att deras tid är kommen nu, att de är ifrån det nya hypens land Frankrike lär inte göra det svårare för dem. Som det just nu höjs ju det mesta som kommer därifrån till skyarna och M83 lär inte bli något undantag.

Men vi får inte glömma de snygga indiepoparna i Days, det kan vara det bästa som hänt indiesverige på riktigt länge och då menar jag inte "nya indiesverige" utan det gamla goda, ja ni vet det som jag håller så varmt om hjärtat. Det är ett band som andas gamla the smiths vibbar med finstämnd sång och enkla ljudbilder. Det finns en mycket trevlig intervju med dem som ni kan läsa på:
http://coverart.wordpress.com/2008/01/11/intervju-days/

Blir ni sugna på att lyssna är det bara att surfa in på:
http://www.myspace.com/daysswe

Imorgon är det fredag, kanske blir något gott biligt vin till trevlig musik och trevliga människor, sen är det lördag och då blir det säkerligen något liknande, eller säkerkligen jag vet att det blir så.
Det är ju trots allt helg och då får man njuta.

När nummer 8 på listan kommer publiceras vet jag inte, kan nog dröja ett tag, nu måste känslan av att 10:an och 9:an känns rätt sjunka in ett tag. Det är inte någon hobbyverksamhet jag håller på med, det är ren och skär pop när den är som vackrast.

Ikväll har jag lyssnat på massa fin musik, mycket Yvonne men också Days så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0