309 - Massa händelser och en viss lycka över just denna dagen.

Mycket, mycket händer i människans värd.
Gjorde ett blandband häromdagen till en vän.
Det innehöll bland annat.
The Smiths - There is a light that never goes out,
en av världens vackraste poplåtar, den träffar rätt i varenda riff, varenda ord, vartenda allt, så otroligt vacker.
The Jesus And Mary Chain - Happy When it Rains, den aboslut coolaste rocklåten som någonsin gjorts, detta eko, det gör mig himmelskt lycklig.
Broder Daniel - Shorline, ord går inte att beskriva den här låten.
The Happy Birthdays - Terry, ska indiepop vara gulligt så måste detta vara soundtracket för indiepop, små gitarrer och ett vackert klingande.
Håkan Hellström - Atombomb, känner ni Morrissey influenserna? En av håkans starkaste låtar från hans starkaste skiva.
Cut Copy - Lights and music, electropop ifrån dess bästa sida, stilrent, snyggt och jädrigt dansant.
The Cure - Plainsong, introspåret ifrån världens bästa skiva, ljudbilderna faller som snö över en och det går inte att undvika att inte tycka om det hur mycket man än försöker (okej jag tycker det iallafall)...
Okej, det kanske inte är ett blandband som fungerar som någon direkt partyhöjare, men det är vädligt betydelsefulla och fina låtar som jag anser har haft stor påverkan på den moderna pophistorien. Aja nog pratat om det.
I vecken fortsätter N att publicera åsikter om dvs. saker.
Själv kommer jag fortsätta söka jobb, det går sådär, men framåt.
Framtiden är en dimma, jag tycker mig se ett mål, men jag vet inte hur vägen är dit, är den kantad av massa djupa sprickor eller är det en lätt nedförsbacke?
Mitt sug efter just framtiden är just nu enormt stort, jag vill sitta på ett cafe och skriva och suga mig i nuet, jag vill känna mig som den jag en gång drömde att få känna mig som.
I helgen vill jag ta mig till ett ställe dit jag nog tyvärr inte har möjlighet att ta mig, det är ett ilandsproblem och det retar mig.
Tänkte bjuda på en text här, men jag vågar inte riktigt, såg att den var ganska pubertal så väntar lite, jag har väldigt lätt för att skriva om pubertala saker det är fint på något vis, ser man bort ifrån det där löjliga kan det till och med vara riktigt coolt, se på alla coola indieband som kommit undan med det.
Ikväll lyssnar jag på
The Cure....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0